Tuesday, March 1, 2011

::Goverment or Private??::

::01 March 2011-03.10 petang::
::Selasa::

::Assallamualaikum..selamat kembali bekerja..to me!kakakaka..leh macam tu?dua minggu kot duk berehat kat rumah..huhu..atas nasihat doctor aku kena berehat..mungkin ni dugaan aku untuk satu fasa hidup yang baru..tapi aku happy sekurangnya..dapat gak bercuti lama..selama ni agak kesibukkan melanda..yerlah dari awal tahun lepas hingga hujung tahun lepas..dari mana nak siapkan wedding till finishing..ok lets story bout my pregnancy.. alhamdulillah dah bulan ketiga..pelbagai perkara baru aku alami..seronok pun ada..takut pun ada..yerlah berkaitan ngan nyawa kan..bila ada nyawa baru dalam diri mesti korang akan bnyak berfikir..

Dari awal kandungan aku dah mula buat check up kat hopsital private..bukan nak tunjuk mewah or else tapi saranan dari doc..sesiapa yang tahu dari awal kandungan aku ada masalah dengan pendarahan..bunyi macam seram kan..aku mula2 pun rasa takut..tapi bila refer orang tuaku apa yang alami akan di alami oleh sebahagian orang bersalin..so mydear tak mo amik risiko..so kami pergi ker private hospital yang kami pilih adalah KPJ Medical Center Shah Alam..aku rasa this the best private hospital aku pernah pergi..dari segi layanan dari nurse2 till u meet the doc..so far dah brapa kali aku buat check up kat situ..alhamdulillah now my bleeding its stop..no more bleeding..ya allah aku sangat bersyukur..yer lah kalau tak mau nak tido pun tak selesa..kat hospital ni aku refer dengan doc perempuan..yer..kalau private korang leh pilih nak doc apa..so aku prefer doc perempuan..my doc is DOCTOR SITI ESAH..nice person..hihi..tapi aku tak lah paksa korang g hospital ni cuma aku suggest jer..maybe ada better hospital yang korang pernah pergi..meh share2 ngan aku..:)

Tapi jangan terkejut plak kalau korang jumpa aku kat klinik kerajaan..hahhahha..(korang jumpa ker aku?ada ker blogger area umah aku ni yang kenal aku?hahhaha).. korang mesti kata aku ni pelik kan..gila kuasa..sampai dua tempat nak g..hhahah..axtually bukan apa..aku masih penyokong kerajaan..kakakaka ..out of topic..sowy!  sebenarnya aku sengaja buat kad merah gak kat klinik kerajaan..memandang kan rumah aku sangat dekat dengan klinik ni...dalam 10 minit leh sampai ko!..so apa lagi..aku ikut nasihat mak n mil aku..yer lah..kesihatan aku tak di rancang..kang tetiba pagi2 aku kena demam..nak gagahkan diri g KPJ Medical Center Shah Alam memang tak lah kan..so untuk tidak di marah oleh nurse2 kerajaan yang seamatnya tegas..aku buat lah..kira play safe lah..hahha..aku bukan orang yang suka prejudis tentang sesuatu perkara..sememangnya aku positive dengan hospital kerajaan..bukan apa..hospital sekarang tak sama macam hospital dulu yang kurang facilities..now everything complete..eh mesti korang pelikkan ngan entry aku ni..aku ni nak suggest tempat yang mana ni..GOVERMENT or PRIVATE? 


Hahahha...ikut rasa keselesaan korang..ada yang cakap ngan aku.tak sanggup pergi hospital kerajaan sebab tak tahan ngan layan nurse2 yang garang..apa yang aku nak tegaskan kat sini..mentaliti korang kena berubah..kita dah zaman modern so buanglah erk pemikiran kuno tu..nurse2 sekarang semua sama jer..yang penting kalau korang berbudi bahasa..insyallah dapat layanan yang setimpal..dan bagi yang suka pergi private..alhamdulillah kemampuan korang buat korang rasa selesa..but pleasa jangan nak paksa orang lain ikut karenah n keinginan korang ok..


Last but not least..TEPUK DADA TANYA SELERA..ok dah terlalu panjang lebar ni..yang tak sudi membaca aku tak marah..yang sudi membaca..ini sekadar ingin berkong si..:)..xoxo..muaaaah::







5 comments:

  1. lol.i was thinking pasal kerja tadi.tak nampk pulak u attach link blog :)
    hi. mak i dlu pun kata garang nurse2 gov ni.ade certain hosp still lg tak bg laki masuk skali.hurm.kalau company cover why not masuk private je..selesa pn selesa.hehe..

    ReplyDelete
  2. skangi gomen pn dh ckp sume facilities... bkn private je yg mampu peralatan canggih2.. tapi bg kaksu, kaksu prefer gi gomen.. wlpn misi2 kat klinik gomen ni, mostly 'bekeng'(ikut pengalaman kaksu dl la)... sbb kaksu penah ade history gi private(area2 shah alam gak), kes2 yg dia x leh nk handle, dia akan wat surat soh refer spital gomen gak.. lps tu mmg kaksu trs refer gomen kalu ade kes2 berat.. tapi kaksu bukan kata spital private x bagus.. dua2 ade baik buruk nye.. jadi, kena pikir2 la....

    ReplyDelete
  3. ada bajet lebih pegi private. maybe selesa sikit kot. tapi kalau ada "kes" hospital private akan refer balik kat gomen jugak.

    ReplyDelete
  4. hi,

    I pon pernah ada experience bleeding masa 1st trimester. 1st time tu, pergi spital kerajaan, they just gave me duphaston, dan in the end, kandungan tak dapat diselamatkan. Bila next pregnancy dan bleeding juga, I decided to checkup kat private and was given weekly injections sampai end of 1st trimester to kuatkan kandungan. Alhamdullillah, selamat.

    Tapi, I actually still beranak kat govt hospy and plan to do so with my current pregnancy as well.

    ReplyDelete
  5. ::lisa-hihi..nice meet u dear..tu rr..i pun ngah plan for private but still in planning..thnkz for ur comment..keep in touch..:D

    kak sue-tu rr..bnyak yg nas n p kena timbangkan..if go to private..x brani nak g yg klinik2 ni..direct go to hospital..

    lindosh-thnkz for comment..me n hubby will take a look the best hospital for our first baby..keep in touch..:)

    miss-hi..tu rr.. government so far i g monthly check up..friendly gak..but me n hubby still under planning which hospital nak deliver..thnkz for comment babe..keep in touch..:)..::

    ReplyDelete

::come to comment my blog::