My Instagram

Wednesday, January 8, 2014

Jom Belajar Solat versi My Mia

:: 8 Januari 2014 - 8 :00 pagi ::
:: Rabu ::

:: Salam semua..aku ni bukanlah ibu yang terbaik..masih lagi banyak yang perlu di pelajari..nak ajar anak untuk segala ilmu..alhamdulillah aku di berikan suami yang terbaik untuk sama-sama mendidik anak kami..Lagi-lagi yang berkaitan bab agama..ilmu paling penting yang perlu di terapkan pada anak-anak kami..Betulah apa kata pakar keluarga,ibu dan bapa adalah contoh paling dekat dan terbaik untuk anak-anak belajar..So bercerita mengenai mymia..dia jenis yang cepat belajar..so apa yang saja tingkah laku yang aku dan mydear buat mymia akan perhatikan lagi-lagi lah orang sekelilingnya..Kadang-kadang kami tak ajar pun tapi mymia belajar dari apa yang dia lihat terutamanya bab solat!Selalu juga mymia ikut kami solat..dari situ dia belajar setiap pegerakkan dalam solat..aku bersyukur anak seusia 2 tahun cepat tangkap apa yang di ajar..kali ni pertama kali aku nak share video dengan korang semua..ok first niat nak berkongsi bukan nak menunjuk..mana tahu apa yang aku kongsi ni dapat memberikan manfaat pada korang semua..hihihi..



Chomelkan bila lihat anak membesar depan mata kita..cepat belajar apa yang perlu kita ajar..bila tengok video ni..dah besar dah mymia ni..walaupun pegerakkan tak selengkap pegerakkan dalam solat tapi dia tahu apa yang perlu kita buat dalam solat..takper anak ibu..belajar perlaha-lahan yer..nanti ibu and papa belikan telekung chomel untuk mymia..yang penting keinginan untuk belajar tu ada..dah besar dah anak ibu...xoxo..muaaah..love!

self reminder!



No comments:

Post a Comment

::come to comment my blog::