Monday, October 1, 2012

Bila lakonan menjadi realiti

:: 1 October 2012-9:00 pagi ::
:: Isnin ::

:: Salam semua..selamat datang bulan Oktober yang aku masih menanti sesuatu yang mungkin memberikan sejuta harapan...insyallah..keep on berdoa..huhu..entry aku kali ni nak share pasal satu berita aku dapat tengah malam tadi..duk menjahit untuk customer myartbubble sambil-sambil layan twitter aku terbaca twitt dari producer Ziela Jalil...ha ko tgok aku follow producer terus..ahahahhah..sambil scroll twitt kak ziela ni pasal anak dia yang futher study kat Ireland..tetiba baca ucapan takziah..uit siapa meninggal?ter miss ker aku Melodi siang hari tadi?ahahhaha..gossip nyer pasal..aku scroll sampai dapat..and finally dapat tahu pelakon baru dan juga pelajar Aswara  muda lagi pelakon ni..baru 19 tahun.tapi yerlah ajal tak mengira umur..


Mesti korang tertanya-tanya siapa gerangan pelakon ni kan..pada yang suka amik tahu macam aku ni...ahahah..meh aku share..pada sesiapa yang pernah tengok drama bersiri 4 episod istimewa bulan Ramadhan..mesti kenal dengan watak Zali ..watak yang di lakon kan oleh arwah ni..bergandingan bersama dengan pelakon hebat seperti Eman Manan , Zamrul Hisham dan ramai lagi..Drama yang berkisah kan kekeluargaan dan yang paling aku suka drama ni..loghat negeri mydear  Terengganu...hihih..ok2 that not the point aku buat entry ni..just nak korang recall balik watak ni..
Tajuk drama ni 'Masihkah Ada Ramadhan'...dalam watak ni Zali atau nama sebenar Muhammad Amirul Mazlan pegang watak seorang anak yang hayatnya tak panjang...dan ingin menyatukan ahli keluarganya..so apa yang ingin aku katakan 'bila lakonan sudah menjadi realiti'....aku tak pandai nak citer sepenuhnya...meh aku share satu blog ni yang dah update citer ni...

sisipan dari blog saudara http://syahrilkadir.wordpress.com/2012/09/30/masihkah-ada-ramadan-dah-terjawab/ :


Pemegang watak Zali iaitu seorang pelakon baru, Muhammad Amirul Mazlan, 19, penuntut Jurusan Diploma Akademi Seni Budaya dan Warisan Kebangsaan (Aswara) berasal dari Kampung Baru Kerteh, Kemaman, Terengganu maut dalam kemalangan di Federal Highway dekat Universiti Malaya
Motosikal ditunggang Muhammad Amirul dipercayai hilang kawalan lalu merempuh pembahagi jalan sebelum terseret sejauh kira-kira 10 meter
kali ini ‘Zali’ benar-benar pergi, bukan sekadar dalam lakonannya dalam Masihkah Ada Ramadan itu
Al-Fatihah….



:: tak sampai hati aku nak update youtube arwah tengah nazak..so aku share yang ni jer ::



Aku memang tak pernah miss drama ni..mydear paling suka sebab drama negeri kelahiran mydear kan..Pada sesiapa yang meminati drama ni mari kita sedahkan al-fatihah.insyallah roh arwah tenang di sana..insyallah..amin..




2 comments:

  1. subhanallah..... die ke yg accident tu...innalillah... aku ade tgk news kat tv3 tghari semlm...aku tgk news tu nama arwah n student aswara 19 thn....x tau lak arwah pelakon dlm citer masihkah ade ramadhan tu...aku tgk gak citer tu...

    ReplyDelete
  2. ::tu rr babe..nak di jadikan citer..aku dah lah jarang tgok berita tgh hari..skali terdetik nak tgok..sian muda lagi arwah ni...kita hanya mampu bersedekah jer...Al-fatihah...::

    ReplyDelete

::come to comment my blog::