Friday, May 11, 2012

Wish For ME? SMILE....

::11 Mei 2012- 2:00ptg ::
:: Jumaat::

:: Selamat Hari Ibu!!! What wonderful word! Selama ni asyik wish kat Bonda jer! Alhamdulillah tahun ni my turn...walaupun  my princess mia  tak pandai nak wish lagi..the best feeling yang aku alami sekarang..di saat ramai menyambut Hari Ibu..aku bersama yang tersayang..menikmati hidup yang dah nak menjangkau angaka 3 series...hahhaha..seram plak!!..mempunyai anak sechomel  my princess mia ...hihihi..siapa lagi nak puji anak sendiri kan..Ok sebelum aku nak update entry ni..aku ada terbaca seorang Ustaz yang berpengaruh memberitahu bahawa jangan sambut hari istimewa ini kerana ia menjurus kepada agama Kristian yang menyambut Mother's  Day...aku pun bukanlah arif tentang agama..masih lagi berlajar..meh aku share twitter Ustaz tersebut.. :


Ni jawapan dari ustaz tersebut..for me bergantung pada niat..dan aku pun tak mengucapkan Happy Mothers Day..Ucapan Hari Ibu aku berikan pada Bonda dan Mak Mertuaku..Menggunakan ayat Ibu adalah lebih manis walaupun makna yang sama..Seperti mana yang aku bagi tahu tadi semuanya bergantung pada niat..jangan sampai terpesong akidah..niat ku hanya untuk menghargai seseorang yang bergelar Ibu..sememangnya setiap hari kita menghargai insan ini..tapi apa salahnya kalau sesekali kita menyambut sebagai tanda kasih dan sayang..menyambut bagi ku bukan dari wang ringgit..mungkin secebis ucapan dan kata-kata memberi mereka sejuta kasih sayang...so mydear jadi tak belanja isterimu ni sepotong kek cheesecake sebagai tanda Hari Ibu?hihihi..just kidding...This year my first year being mom for my lil cute  my princess mia ..we will keep the every moment together...

So pada Ibu-ibu seluruh dunia..Selamat Hari Ibu....xoxo..muaaah ::

:: Selamat Hari Ibu..ibu..from   my princess mia ..Eh?hihih ibu yang tolong wishkan..smile::



p/s : Lagu BONDA untuk ibu-ibu semua..sebagai anak jom hayati..:)

No comments:

Post a Comment

::come to comment my blog::