Tuesday, August 2, 2011

::Semuanya Pertama Bagiku::

::2 Ogos 2011-1:15ptg::
::Selasa::

::Alhamdulillah..hari ni masuk hari ke-2 puasa..dan aku masih bertahan berpuasa bersama 'mybubble'...semalam lepas jer berbuka terasa nikmat dan bersyukur..yerlah aku dapat sempurnakan puasa ku walaupun sarat..first of all memang malam nak berpuasa tu mydear tanya larat ker tak nak berpuasa untuk hari pertama..niat di hati memang rasa tak larat..tapi pagi tu aku gagahkan diri gak bangun untuk bersahur dan berpuasa..aku baru jer baca entry sahabat2 blogger ku yang lain tentang pengalaman pertama bersahur dan berbuka bersama suami tersayang...chomel sangat entry korang..hihi..aku nak story pun tak tahu nak story apa..pengalaman tak sehebat korang..tapi yang pasti ia bermakna insyallah..Bayangkanlah dalam keadaan aku yang sarat ni..aku gagahkan diri bangun juga..dan nasib baik aku stay ngan bondaku..kalau duduk sendiri dalam keadaan begini..mesti kesian mydear nak bersahur dan berbuka..yerlah kalau ikutkan keadaan aku...mau aku bangun dan minum susu jer..tapi mengenangkan tangunggjawab..aku gagahkan diri juga..

Tepat kul 4.30 pagi aku kejutkan mydear..alhamdulillah aku dapat suami yang senang nak bangun pagi..hahhah..kalau tak mau ada yg mandi siram air pagi2..hahhaha..sudah kat dapur..bonda dah sediakan semuanya..tinggal makan jer..hihi..maaf keadaan tak mengizinkan so tak dapat nak memasak sahur untuk mydear..lauk sahur yang ringkas untuk aku dan 'mybubble' ikan goreng dan sayur goreng..mydear jenis tak cerewet so amat senang lah kan...selesai sahur..kita org duk melepak tgok tv sambil tunggu subuh..meriah rumah aku untuk pertama kali selepas bergelar isteri ni..yerlah..pagi2 duk tgok tv sambil gelak2..haish..nasib jiran tertangga ni sedara mara..kalau orang luar maunya..hahaha

Ok citer part aku seharian hari pertamaku bertahan untuk berpuasa..alhamdulillah..segala kemungkinan aku dapat jalani dengan sempurna..Oh ya..aku masih berkerja yer..tak amik cuti awal..dan aku masih memandu ke tempat keje..bukan untuk memegah..tapi alhamdulillah aku masih larat..lagi pun kete auto kan..hihih...tekan minyak jer..bukan tak nak suruh mydear hantar tapi aku kesian kat mydear..untuk pengetahuan semua..hidup seharian kami banyak di habiskan di atas jalan..sebab kami berkerja jauh dari rumah..sementara aku tengah sarat ni..aku masih lagi stayed di rumah bonda di klang meru..aku pula bekerja di Damansara..mydear pula di Bangi..bayangkan jarak kerja kami..pernah dulu mydear hantar aku kerja tapi tak sampai hati..mydear selalu lewat sampai opis dan waktu balik aku terpaksa menunggu mydear sejam lamanya dari waktu aku habis bekerja..dengan duit tol yang double up lagi..so selagi aku mampu..aku drive sendiri ke tempat kerja walaupun mydear amat risau..hihih..dont worry mydear..insyallah semuanya selamat kan..hihi..ok2 aku citer ni bukan nak minta simpati ker apa..just nak share jer..aku rasa ada pengalaman lagi menarik dari aku kan?

Ok berbalik pada hari pertama ku berpuasa..so far ramai yang amik berat pasalku..yerlah..risau dengan keadaan aku..bonda pagi-pagi dah call..tanya keadaan..kalau boleh bonda nak aku berbuka..tapi aku tak rasa letih..aku gagahkan diri..hihi..ni sebahagian sahabat handai yang amik berat pasal ku..:)



Ada juga yang memberi info yang berguna padaku..my junior..dia pun tengah mengandung sama dengan ku..sering tanya khabar berita ku..dengan keadaan macam ni...amat terharu bila ramai yang amik berat..hihi..my sis Jazwina Kulal..thnks for info..

BBM Chat

Jaz : Akak puasa x?

Me : Akk puasa
        Cuba ni
        Huhu
        Hope leh bertahan
        Tp sian kat baby plak kan
        Hurmm

Jaz :  Ye r..
         Tp kan kak..
         Kalo kita xnak puasa kn..
         Kita niat kita yg x larat tau
         Jangan niat sbb ksian kt baby

Me : Owh ye ker?

Jaz : Hari tu jaz ada baca,kalo kita niat kita yang tak larat , kita cuma perlu ganti puasa je

Me : Naper yer?
        Then kalau sbb baby?

Jaz : Tp kalo kita niat ksian kat baby , kita kena ganti puasa dan bayar fidiyah..

See..nasib aku ada yang sudi memberi info macam ni..so pada sesiapa yang senasib dengan ku..insyallah info ni sangat berguna..dengan kudrat yang ada aku dapat menjalani puasa pertama ku dengan sempurna..berbuka dengan suami tersayang..dengan rezeki yang sangat amat sederhana..insyallah aku harapkan dapat menyempurnakan ibadah puasa ku sehingga 'mububble' kuar nanti..for my luvly mydear..thank you so much kerana amat memahami keadaan isteri mu dikala ini..untuk bondaku dan keluarga ku..terima kasih banyak membantu..last but not least..ari ni puasa ok x korang?hihi..alhamdulillah aku masih bertahan..doakan ya..xoxo..muaaaaaaaah::

p/s:maaf entry ku yang paling panjang yang pernah aku karang..hihi..semoga x busan membaca..pada bbf yang menggunakan blackberry mehlah kita bertukar pin no..leh berkongsi bnyak info..sharing is carring..:)

No comments:

Post a Comment

::come to comment my blog::