Tuesday, May 31, 2011

::Masih Adakah Peluang Ke Dua?::

::31 Mei 2011-1.45ptg::
::Selasa::

::Salam Selasa semua...semalam aku ada bg tahu kan..nak buat review mengenai movie "Nur Kasih"...Nak komen apa yer..because bagi aku ramai yang dah buat review mengenai movie ni...aku pun bukan arif sangat nak komen..kang tersalah komen ada yang tak puas hati ngan blog aku..hahha...terus kena banned!!Ok bagi aku untuk siapa yang follow drama series "Nur Kasih" ni..insyallah leh berpuas hati..dari komen2 yang aku baca..ada yang cakap tak cukup..for me ok lah..takkan nak panjang berjelar macam series kan..kira apa yang dipaprkan tu yang penting..nak di ikutkan..cerita..kalau sampai 5 jam pun takkan cukup..manusia kan tak pernah puas..huhuh..

Ok2 aku tak nak berceloteh banyak..apa yang aku boleh cakap..movie ni is the best moral story yang aku pernah tgok..aku nak tanya..masa korang tgok movie ni..korang ada pikir knapa?bagaimana?...tak kan?yang korang tgok..'ishk sian hero ni'..atau pun 'tak kena lah baju yang heroin ni pakai'..hahhaha..betul tak?kalau aku salah aku minta maaf..sebab apa yang aku sendiri nampak itu lumrah manusia ...pada aku kekuatan movie ni yang bagi impak kat aku..adalah 'Masih Adakah Peluang Ke Dua?'...Bayangkan setiap saat yang korang lalui...takder untuk ari esok..kekuatan seoarang isteri yang inginkan peluang yang ada di harungi bersama suami..kehilangan sesuatu yang mungkin tak pasti akan kembali..iyer aku nangis tgok movie ni..mungkin sebab setiap apa yang 'Nur Amina' lalui..memberi pengajaran bagi aku..hargai setiap apa yang kita ada..Allah swt bagi satu nyawa iaitu bayi yang di kandungkan..tapi dalam masa yang sama Allah swt nak tarik satu lagi nyawa...kekuatan tu yang perlu kita lihat dalam movie ni..bukan dari segi logical jalan citer..Mungkin aku terlalu emosional mengulas tentang movie ni..tapi aku cuma nak tekankan..hargai setiap peluang yang ada..aku pun bukan manusia yang sempurna..kadang2 ada masa terlepas laku dengan mydear..ngan bonda,ngan semua disekeliling..bila sedar kesilapan diri..selalu pikir 'masih ada ari esok'...hurmm..so mari kita menjadi penonton yang menonton sesuatu karya dengan mata dan hati..akal dan fikiran..dan pikirlah..segala apa yang di aturkan olehnya adalah yang terbaik...selamat beramal...xoxo..muaaah::





6 comments:

  1. hi.sj jejalan sini =)
    kite tgk cite neh pun nanges.sedehhhhh

    ReplyDelete
  2. liza x sempat lg tgk movie nur kasih ni.. :)

    ReplyDelete
  3. ::didil-sedih kan...nasya nangis ok..hhaha

    ummi-g lah tgok..more info for us dear..:)..::

    ReplyDelete
  4. dear..,i pn dh brlinang airmata tgk cte ni..especially yg scene mse nur 2 k'gugurn..trsentap!!

    ReplyDelete
  5. Link exchange is nothing else however it is simply placing the
    other person's weblog link on your page at appropriate place and other person will also do same in favor of you.
    Feel free to surf my weblog :: http://www.PlanMyBabyScam.org

    ReplyDelete

::come to comment my blog::