My Instagram

Thursday, January 14, 2010

:: Duit HantaraN ♥ ::

♥14 january 2010-10:50 pagi♥
♥Khamis♥


♥Duit hantaran..brapa duit hantaran ko babe?ishk sikitnyer...ishk mahalnyer..anak menteri ker?...pergh soalan2 mcm ni lah kdg buat aku takut nak bg tahu brapa duit hantaran aku..yerlah..kepada rakan2 leh sembunyi lg..kepada sedara mara?mcm mana plak?cth-knapa sikit sgt kak long?anak kita sekolah tinggi kot..bnyak nyer kak..jual anak ker?...haish..mana nak jaga ni..kang salah ckp kata kita demand..bila jujur kata kita ni lurus bendul..tp apa nak kisah zaman skrang smua nya dah berubah..sebolehnya mau tinggi..yg teruk bakal suami kita gak..haish..nak mengeluh x boleh..ntahlah..smlm aku dgr hots fm..pasal duit hantaran..ada yg ckp kalau rasa nak kawen cpt kumpul sama2..kalau rasa ok lg biarlah pihak laki jer yg kumpul..korang smua rasa mcm mana?aku?huhu..bkn aku nak buat bakal suami aku rasa teruk..bg aku biarlah dia sorang jer yg kumpul duit hantaran tu..aku pentingkan diri?bkn..bg aku biar dia rasa tanggungjawab yang harus di pikul sebelum bergelar suami..kadang2 itu semua mengajar sang suami menghargai sebuah perkahwinan..tp aku sebagai pasangan tidak lah lps tangan..aku masih ader perasaan bertolak ansur..aku tolong yg mana mampu..dari segi hantaran dan persiapan perkahwinan..kalau aku rasa perlukan pertolongan mydear..aku akn minta..tp kalau aku rasa aku boleh menggunakan semuanya dengan usaha aku n lebh senang kata 'duit aku' so why not rite?

Kadang2 kita nak yang terbaik untuk diri kita..alhamdulillah aku mempunyai sahabat2 yang banyak membantu..tidaklah aku ingin kan sebuah perkawinan yang hebat..cukuplah semuanya berpuas hati dan menghargai..

Kesimpulannya kalau anda rasa mampu..terpulang lah duit hataran tinggi..tp kalau rasa x mampu jangan berlagak ok..peringatan..kang jadi mcm citer bujang lapok..aku x tanggung..hahhaha...kalau korang tanya aku brapa..jawapannya..RAHSIA...weeeeeee..♥

4 comments:

  1. wat pe kalu duit hantaran byk2, tapi lps nikah hidup merana semata2 nk hantaran byk... yg penting, duit hantaran tu ikut kemampuan si suami la.. kita bknnye nk hidup kejap ngn pasngan kita wei... kang ade lak kes lps nikah, isteri lak kena tanggung suami... sbb suami xde duit... camne tu.... ape yg penting "UKUR BAJU DI BADAN SENDIRI" .. ikut kemampuan 'mydear' k...

    :: mas kawen kan dh byk tuh... hehehe...

    ReplyDelete
  2. sha, semue jawapan ko RAHSIA!!
    hehe (= tapi aku sokong
    ape yg ko blogkan
    sumenye betul. aku setuju.

    ReplyDelete
  3. Pada saya,hantaran tu mesti logik.kalo dia artis biarlah die nak letak 20k ke 90k ker..sejuta ke..
    kalo kite kawin dgn anak org senang tp die bagi 5k je mmg x logikkan..kesian mak bapak kite membesarkan kite..hehehe
    yg penting logik

    ReplyDelete
  4. urm...bg saya kan..duit hantaran tu biarlah lelaki yg usahakan...krn itu adalah tanggungjwbnya..btol..belajar dr skrg..lgpon bg saya duit hantaran diwujudkan adalah untuk diberikan kpd keluarga pengantin utk perbelanjaan kenduri kahwin..secara logiknya lah

    kita kena ingat..duit hantaran nampak besar jumlahnya krana ia berbentuk wang ringgit...tp perbelanjaan kenduri kawen di belah prmpuan juga memakan kos berpuluh ribu...

    setakat duit hantaran 8-10 ribu..dapatlah membantu sedikit..memadai..

    maka pengantin perempuan juga perlu mencari wang yang byk utk kenduri mereka kan..

    maka..sama2 sebenarnya..masing2 ada tggungjawab yang harus mereka sempurnakan

    sebab itu memadai kenduri belah lelaki disambut seringkas yang mungkin dan juga logiknya ia digelar majlis sambut menantu bukan?

    dan yg pnting duit hantaran tu..tepuk dada tanya kemampuan..

    ReplyDelete

::come to comment my blog::