My Instagram

Thursday, December 31, 2009

::BERAKIRNYA 2009::

::31 Dis 09-2:06pm::
::Khamis::

♥Apa kenangan yg aku tinggalkan 2009 ni?pahit ker..manis?ntahlah yg aku tahu..terlalu banyak kisah..sedih ader..gembira pun ader..ingat nak letak dlm entry ni..tp terlalu bnyak kisah nak di paparkan..insyallah aku akn update utk entry akn dtg supaya korang tertunggu-tunggu..hahha tunggu lagi..btw..entry akn dtg aku akn update secepat mungkin..sempena azam baru n thn baru...::SELAMAT TAHUN BARU 2010♥

Tuesday, December 29, 2009

::BILA HATI SUDAH BERSATU::

::29 dec 09~12:52 tgh hari::
::selasa::


♥Kelmarin aku rajinkan diri godek laptop aku yg dah terlampau bnyak khazanah..tetiba aku tertarik nak tgok satu file ni..rupa-rupanya file yg mengandungi segala rahsia perkenalan aku dan mydear..aku mula2 dulu rajin simpan segala khazanah yg ader dlam ym kami..skrang jer tidak..tp masih ader lg sweet moment yg aku buat..btul x dear?huhuhu mula2 baca gelak pun ader..yerlah kenangan terindah kan..tapi dalam bnyak2 ayat yg kami borakkan..aku tertarik ngan ayat ni..♥ BILA HATI SUDAH BERSATU ♥..knapa?biarlah aku dan mydear yg tahu..cuma smua tu memberikan seribu kenangan pada kami..mulai ari ni aku ader 5 bln lagi utk sampai ke hari bersejarah kami..di waktu di mana..insyallah..ayat ini akan tersemadi ♥ BILA HATI SUDAH BERSATU ♥...lagi dua hari menjelang thn baru..terlalu bnyak kenangan manis dan pahit..segala apa yg dirancang dicapai..dan kedukaan yang aku alami..so di sebabkan aku nyer blog ni dah lama x kemas kini..ni layout terbaru dr aku..ceh azam baru kan..dan juga mengikut tema wedding ku(ala2 lah kan..nak cr purple sgt bnyak yg x chantek..)so tunggu entry aku akn dtg(tu pun kalau ader yg sudi membaca..huhuhu)aku akn update segala suka duka ku sepanjang thn 2009..insyallah ♥

Thursday, December 24, 2009

::Kehebatan Wanita::

::24 Dec 09-4.08ptg::
::khamis::

Suatu ketika, ada seorang anak laki-laki yang bertanya kepada ibunya. "Ibu, mengapa Ibu menangis?". Ibunya menjawab, "Sebab, Ibu adalah seorang wanita, Nak". "Aku tak mengerti" kata si anak lagi. Ibunya hanya tersenyum dan memeluknya erat. "Nak, kamu memang tak akan pernah mengerti...."

Kemudian, anak itu bertanya pada ayahnya. "Ayah, mengapa Ibu menangis? Sepertinya Ibu menangis tanpa ada sebab yang jelas?"Sang ayah menjawab, "Semua wanita memang menangis tanpa ada alasan". Hanya itu jawaban yang bisa diberikan ayahnya.
Lama kemudian, si anak itu tumbuh menjadi remaja dan tetap bertanya-tanya, mengapa wanita menangis.

Pada suatu malam, ia bermimpi dan bertanya kepada Tuhan."Ya Allah, mengapa wanita mudah sekali menangis?"Dalam mimpinya, Tuhan menjawab,"Saat Kuciptakan wanita, Aku membuatnya menjadi sangat utama.Kuciptakan bahunya, agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya, walaupun juga, bahu itu harus cukup nyaman danlembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tertidur.

Kuberikan wanita kekuatan untuk dapat melahirkan, danmengeluarkan bayi dari rahimnya, walau, seringkali pula, ia kerap berulangkali menerima cerca dari anaknya itu.

Kuberikan keperkasaan, yang akan membuatnya tetap bertahan, pantang menyerah, saat semua orang sudah putus asa.

Pada wanita, Kuberikan kesabaran, untuk merawat keluarganya, walau letih, walau sakit, walau lelah, tanpa berkeluh kesah.

Kuberikan wanita, perasaan peka dan kasih sayang, untuk mencintai semua anaknya, dalam kondisi apapun, dan dalam situasi apapun. Walau, tak jarang anak-anaknya itu melukai perasaannya, melukai hatinya. Perasaan ini pula yang akan memberikan kehangatan pada
bayi-bayi yang terkantuk menahan lelap. Sentuhan inilah yang akan memberikan kenyamanan saat didekap dengan lembut olehnya.

Kuberikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminya, melalui masa-masa sulit, dan menjadi pelindung baginya. Sebab, bukankah tulang rusuklah yang melindungi setiap hati dan
jantung agar tak terkoyak?Kuberikan kepadanya kebijaksanaan, dan kemampuan untuk
memberikan pengertian dan menyadarkan, bahwa suami yang baik adalah yang tak pernah melukai istrinya. Walau, seringkali pula, kebijaksanaan itu akan menguji setiap kesetiaan yang
diberikan kepada suami, agar tetap berdiri, sejajar, saling melengkapi, dan saling menyayangi.

Dan, akhirnya, Kuberikan ia air mata agar dapat mencurahkanperasaannya. Inilah yang khusus Kuberikan kepada wanita, agar dapat digunakan kapanpun ia inginkan. Hanya inilah kelemahan yang dimiliki wanita, walaupun sebenarnya, air mata ini adalah air mata kehidupan".

Maka, dekatkanlah diri kita pada sang Ibu kalau beliau masih hidup

Monday, December 21, 2009

::Ku InGiN kAmU::

Ku ingin kamu - Romance

Demi semua yang aku jalani bersamamu

kuingin kau jadi milikku
kuingin kau disampingku
tanpa dirimu ku hanya manusia tanpa cinta
dan hanya dirimu yang bisa
membawa surga dalam hatiku

ref:
kuingin engkau menjadi milikku
aku akan mencintaimu
menjagamu selama hidupku
dan aku kan berjanji
hanya kaulah yang kusayangi
ku akan setia disini
menemani…

sentuhanmu
bagaikan tangan sang dewi cinta
yang berhiaskan bunga asmara
dan membuatku tak kuasa

back to ref

di setiap arung gerak
tersimpan di hati kecilku
bahwa dirimu terindah untukku

back to ref

ref2:
selama ku masih bisa bertahan
selama ku masih bisa bernapas
selama Tuhan masih mengijinkan
kuingin selalu menjagamu

back to ref2 [3x]

selama ku masih bisa bertahan
selama ku masih bisa bernapas


::21 Dec 09-3.47 ptg::
::Isnin::

::Aku suka sangat lagu ni..ader kenangan antara aku dan mydear..suka sgt2 lagu ni..jiwang sikitlah..tp bnyak kenangan dengan lagu ni..bila ingat lagu ni jer..terus ingat masa first2 kenal mydear..wah rindunyer saat tu..::