Thursday, October 13, 2011

::SAKIT TAK???::

::13 Oktober 2011-2:00 ptg::
::Khamis::

::Hari ni hari pertama di kantor..dan apakah perasaan aku?NAK BALIK OK!! hahaahha..rindu my Mia..my princes..:(..kejap2 call..sampai adik aku tak larat nak layan sampai satu tahap adik aku bg tahu "Mia tak rindu Ibu pun!!" cis bertuah..rasa nak balik skrang gak..nak g cium Mia puas2!!ok cukup luahan hati..hahhahha...

Dah lama tak mengarang ni..lepas bersalin ni apa yang meyakinkan aku ialah..terlalu banyak urat putus yang telah memperlihatkan kelembapan aku..hahhaha..wei mana tak nya..jap2 aku tanya mana aku letak barang yang aku pegang tak sampai 10 minit..jap2 aku tanya itu ini yang sememangnya dulu aku amat expert ok..oh my...makin parah kondisis aku..so ubatnya..JOM KISS MIA BANYAK2!! hahahhaha...Pagi tadi masuk opis pun aku dah mula tunjuk muka blur...ntah apa aku nak buat pun tak tahu..selalunya pagi2 aku lah yang paling aktif..duk buat air nak sarapan walaupun datang lambat..hahhahah...kang kejap2 g kat meja orang..kang msn bagai..tapi ari ni terdiam kat meja sendiri..adalah dalam 15 minit..blur tak tahu nak buat apa..padahal laptop dah memangil suh ON sebab bnyak email aku kena baca!!hahahhahahha...gilerkan penangan ibu selepas bersalin..tapi aku HAPPY!! 


Ok berbalik pada tajuk SAKIT TAK???...kat opis aku ni ada ramai anak dara..so kiranya aku ni orang pertamalah yang berkahwin dan dapat baby..hihih..banyaklah persoalan yang di tuju oleh mereka terutamya pengalaman waktu bersalin..Wei korang tak baca ker blog aku entry ::Mybubble a little Princess:: ? penat kot aku taip bagi korang baca pengalaman aku..Yerlah faham2..aku bukan blogger famous pun..+______+..emo jap..kakkakakka..Oleh sebab aku ni seorang yang kuat berborak..kira tak kisah lah kan..hahhaha..aku jawab dengan excited..pengalaman yang tak boleh dilupakan kan..hihih...Tapi banyak2  soalan yang aku dapat..satu jer yang kerap di tanya..SAKIT TAK?? ...macam mana yer nak jawab?Ok macam ni meh aku cerita pengalaman aku..tapi sebelum tu aku nak bagi tahu pengalaman orang lain2 k..

Sakit yang aku rasa seperti sakit senggugut jer..bak kata orang putih Period Pain so sesiapa yang slalo kena time period tu faham lah kan sakitnya macam mana...Ia kerap sakit dari mula aku daftar masuk sehinggalah time nak bersalin..dan alhamdulillah aku dapat menahan sakit tu...eh tapi bukan sakit tu yang kami nak tahu..eh korang?bukan sakit ni ker?hahahhaha..sakit bawah tu..laluan My Princes Mia kuar...dush!!tu ker sakit yang korang nak tahu..ok2..aku citer sikit..hahhaha..dulu masa aku anak dara..aku pun sama perasaan ngan korang..tak nak kawen sebab nanti pregnant..lepas tu kena bersalin..uwaa gille mesti sakit kan..hahaahah..tu dulu lah time anak dara..tapi aku tak pikirkan sangat..kejap jer tu..time borak2 ngan member kan..bila dah kawen hati meronta nak anak..bila pikir balik memang takut nak hadapi..and yes aku sama perasaan macam korang..takut sakit yang kat bawah tu..macam2 pikir..macam mana baby nak kuar sedangkan laluan kita tu kechik jer...tapi oleh sebab perasaan nak jadi ibu tu kuat..aku sanggup hadapi and just go with a flow..masa awal kandungan aku releks lagi..perasaan gementar n takut pasal tu buat tak tahu jer..tapi bila dah makin hampir hari nak bersalin..perasan takut tu makin kuat..tapi nak buat mcm mana..nak tak nak kena kuarkan gak..so aku terus citer dalam bilik labour room..masa My Princes Mia kuar kepala..wei aku tak rasa..sakit terkoyak ker..apa ker..yang aku tahu aku kena teran sampai Mia kuar..and yes again!!bila Mia kuar..tak rasa apa wei..takdernye ko rasa benda terkoyak apa nya..lega sangat..lepas tu doctor jahit dengan takder perasaan..aku plak leh minta air sbb haus..hahhaha..kena bius kan time jahit tu..cuba bila takder bius..tak menggigil aku..hahhaha..cuma apa yang leh aku simpulkan..sakit masa Mia dalam perut nak minta kuar tu lah yang aku rasa sakit yang amat...bila dah kuar...segala kesakitan ilang mcm tu jer..lagi2 bila dapat tgok muka Mia..sejuk ati ibu..ok lah...menceceh panjang dah Ibu Mia ni..meh aku share gambar Mia 2 bulan bagi korang tgok keajaiban ya Allah swt berikan..:)..

Sebelum tu aku nak share satu ayat kawan aku ni..

"Sakit bersalin tak sesakit kena sunat.."


"Eh knapa plak?"


"Sebab walaupun sakit bersalin tu orang kata sakit yang amat..tapi leh bersalin banyak kali..kira oklah tu..dari bersunat..sekali seumur hidup.."

hahhahahha...apa sajalah sahabat ku Asyraf..:)..

::Happy 2 month My Princes Safiyyah Nurdamia Syarafi::



9 comments:

  1. wei aku baca ok..hahaha..

    sama macam perasaan aku sekarang..takut wey nak bersalin walaupun dah pernah bersalin.

    yesss, masa baby nak keluar tu yang sakit teramat. lepas keluar tu dah tak rasa apa dah.. lega baby dah keluar. masa pantang pun tak rasa sakit. tang urut nak naikkan peranakan pun sakit giler ok!

    masa contraction baby nak kuar tu start dah bukak 5 cm, terus rasa nak teran dan rasa nak pecah perut...hahaa, lawak ok bila dikenang2.. meneran sampai aku terbe**k.. haha malu siot. sempat lagi aku mintak maaf kat nurse n doktor tu dlm tgh sakit tu..

    eh, bnyk pulak aku komen..

    anyway, congrates nasya n pi... nanti bila2 kita jumpa k. kawen yana nanti..:)

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. nasya congrats...alhamdulilah dah hbs berpantang and dah blik ofis..heheh...cute sgt bb mia suker tgk hehe...bdk2 ofis nad pun citer mmg sakit time kuar especially time jahit jgn ckpler hehe...nanti nad pun bakal merasa aper yg nasya raser ni hehe...insyallah bulan 4 thun dpn...pray for me ek hehe:)

    ReplyDelete
  4. ::Ana-thankz babe..ingat dapat jumpa ko time mak aji kawen ari tu...nanti roger2 tau!!

    Nad-thankz dear...btw take care of ur pregnancy k..nasya doakan dapat baby se cute mommy dia ni...:)::

    ReplyDelete
  5. same macam ai... takut pikir pasal nak bersalin sebab takut sangat sakit..siyes..sekarang ai baru jer mengandung[balik] jadi hari2 rase nebes pikir nak bersalin nanti macamane...walau u cakap ape pon..selagi ai tak lalui nyer..ai tetap rase takut.. huhuhu...cume harap..urusan bersalin ai pon mudah macam u bersalinkan mia...:)

    ReplyDelete
  6. ::aty-insyallah babe..moga di permudahkan segala urusan..nasya pun macam tak percaya dapat laluinya..yang penting kuatkan semangat for ur baby k..:)::

    ReplyDelete
  7. alamakkkk napa sume org kata pas bersalin banyk urat putusss.....huaaaaa...apakahh...?
    (since my opis mate also are young mom,old mom turut mengatakan begitu,betolkah?)

    sakin cam seggugut tu namanya contraction kan?

    kerisauan aku(satu hari nanti) adalah dapatkan aku kembali bentuk badan yg selim cam skng? sbb peratusan utk aku kembang sekawah adalah tggi mengikut gen belah mak aku..(merepek betol aku kann..)


    apa2 pon dah selamat ibu dan anaknye !! nk cubit+gigit mia boleh !!

    semoga jd ibu yg cemerlang terbilang yer...

    ReplyDelete
  8. ok la tuh time jajit kat bawah tu misi bagi bius.. cuba x de bius cam kaksu aritu.. menjerit gak.. rase cam jahit guni je wei.. ngan jarumnye mak aiiii... cam mata kail asben kaksu sll guna je...hehehe

    ReplyDelete
  9. wahh xsabar nakk ade anak :p kawin pn xlagi hihi :)

    ReplyDelete

::come to comment my blog::