Friday, April 1, 2011

::CUN WOO!!::

::01 April 2011-1.30ptg::
::Jumaat::

::Alhamdulillah kita masih sempat lagi jumaat yang indah ini..:)...ok semalam aku and mydear dah choose nak tgok movie mana..and our choice is movie 'CUN'..ok aku ni bukan pandai sangat nak review for movie..aku rasa ni kali pertama aku buat review sejak ber blogging ni..Ok..for this time movie apa yang aku boleh katakan..menghiburkan..kira ok lah aku tak rasa menyesal OK!nak bg bintang pun aku tak reti...kalau aku untuk seisi keluarga..aku bagi 5 bintang dari 5..boleh?ker lebih?hahhaha..aku bukan apa..bak kata mydear ku..citarasa kita tak sama dengan semua orang..kadang-kadang kita suka movie ni..tapi ada plak yang tak suka..so for me better you guys watch this movie..and what i can say its worth it..:)..

Aku tak nak bagi sipnosis sebab korang leh cari sendiri sipnosis citer ni..aku hanya nak komen jer..bagi aku watak 'LUNA' yang Maya Karin pegang memang sesuai dengan karakter dia..natural..knapa aku cakap macam tu sebab kita leh nampak beza nya wanita bandar yang memang mebesar dekat Kuala Lumpur yang mempunyai 'slang' English yang kuat..hahha..btul ok...for me..kita leh nampak anak2 bandar sekarang yang terlalu kuat 'slang' untuk membezakan diorang ni dengan gadis desa..cewaah..

Bagi watak Remy Ishak pulak..aku memang suka..nampak kelelakian lelaki melayu..tak yah nak control macho..be ur self..that character Remy Ishak bring it on..kita leh mengenali tahap hati budi lelaki desa yang sangat jujur bila mengenali seseorang..simple and relax..hihih..nama Remy Ishak dalam movie ni 'ATAN' ok..so simple to remeber..hihi..

Ok serius aku tak pandai nak buat review..yang paling penting pergilah tgok citer ni..for me movie ni tak sama dengan filem komedi yang lain..yang kadang-kadang lebih merapu..kali ni..filem ni lebih menunjukkan kehidupan sebuah family yang menghiburkan..yang ada rasa kasih sayang,keagamaan,benci dan kesedihan..semua menjadi satu..kalau nak tgok seorang lelaki menangis di sebabkan maruah,cinta dan kekeluargaan..semua ada dalam movi ni..so apa lagi..g lah tgok..hihi..'CUN' woo!(yang woo tu aku yang tambah..hahhaha)xoxo..muaaaaaaaaah!!







::ni aku share ngan korang one of the movie song dalam movie ni..jangan tak tahu..remy and maya sendiri yang nyanyi k..so fun song!!::

Cun Selalu Remy Ishak dan Maya Karin (OST Cun)

Aku Suka Bila Kau Ketawa
Kau Buat Aku Senyum Ke Telinga

Aku Suka Bila Kau Tersipu
Merah Muka Hendak Sembunyi Malu

Aku Disini Dengan Kamu
Kalau Boleh Biar Selalu
Kerna Kau Kini Ada Dalam Hatiku

Hanya Kau & Aku Sentiasa
Pedulikan Apa Orang Kata
Kita Berdua Sama Saja
Hanya Ingin Cari Bahagia
Aku Jumpa Waktu Kita Bersama

Buangkan Tisu Basah Airmata
Pimpin Tanganku Untuk Selamanya

Jangan Biarkan Hati Kamu Resah
Kasih Aku Temu Percayalah

Hanya Kau & Aku Sentiasa
Pedulikan Apa Orang Kata

Kau Dalam Diri Ku Selalu }
Engkaulah Yang Aku Mahu } 2x

Hanya Ingin Bersamamu… } 4x
Hanya Ingin Bersama Kamu….

No comments:

Post a Comment

::come to comment my blog::