My Instagram

Monday, March 31, 2014

Your children is your best friend?

:: 31 March 2014 - 2:30ptg ::
:: Isnin ::

:: Bagaimana hubungan korang dengan anak-anak?ok?ker ada gap antara korang?yerlah korang dah buat border hubungan korang dengan anak sendiri..Kalau tanya aku? aku selalu mengharapkan ada hubungan positif antara aku dan anak-anak..begitu juga dengan mydear..setiap kali ada perubahan  kepada anak-anak mesti kami berbincang dan mencari apa puncanya..lagi-lagi nak membesarkan anak di zaman yang penuh dengan IT..Macam MyMia , tahun ni masuk 3tahun MyNaqib pula nak masuk 1tahun so satu cabaran bagi aku dan mydear..MyMia dah mula belajar erti memberontak..dari seorang kanak-kanak yang tak banyak karenah tetiba menjadi seorang yang mesti dipenuhi kehendaknya..Bayangkan bagaimana kami nak menghadapi..Kadangkala kesabaran aku dan mydear teruji juga..tapi bila berbalik pada asal..kami buat kajian..So kami berpendapat..rapatkan diri korang dengan anak-anak..Jadikan mereka teman paling rapat..bagi nasihat bukan memarahi..kerana bila korang dengan sahabat korang..takkala korang marah..korang tak mungkin tengking dan memarahi meraka kan?sebab korang sayangkan sahabat korang kan?..Mesti korang akan berjaga-jaga dengan kata-kata untuk disampaikan kan?Supaya sahabat anda menerima teguran dari korang dengan ikhlas dan gembira..Begitu juga dengan anak-anak korang..Cuba pratikkan ini semua dengan anak-anak korang..Jadikan mereka sahabat korang..Selalu ajak mereka berborak apa saja topik yang korang rasa sesuai..Aku juga masih belajar..belajar menjadi Ibu yang baik dari sebelumnya..Insyallah..segala yang aku kongsikan sikit ni boleh membuka minda kita bersama...

:: #Selfreminder ::


1 comment:

  1. Very nice post. I just stumbled upon your blog and wanted to say that I have
    truly enjoyed browsing your blog posts. In any case I'll be subscribing to your feed and I
    hope you write again very soon!

    my site; Agen Bola

    ReplyDelete

::come to comment my blog::